Meydan Okuyanların Ruhu

Meydan Okuyanlar

Daha iyisi için alışılmışa meydan okuyoruz.

Bir otomobil şirketi olarak diğerlerinden farklıyız. Diğer herkes otomobillerin sürücülerin ayağını yoldan kesmesi gerektiği kanısındayken, biz otomobille sürücünün birbirine bağlı olması gerektiğini düşündük.

Diğer herkes otomobillerin modaya uyması gerektiği kanısındayken, biz doğanın izinden gittik. Diğer herkes otomobillerin gittikçe ağırlaşması gerektiği kanısındayken, biz otomobilleri hafiflettik. İşte bu Mazda ruhu. Alışılmış olanın izinden gitmemiz söylendiğinde, bu düşünceye meydan okumamız gerektiğine inanıyoruz.

Meydan Okuyanlar

Meydan Okuyanlar

Meydan Okuyanlar

Hiroşima şehri, geçmişte zorluklardan payını önemli ölçüde aldı. Ancak halkının benzersiz ruhu sayesinde şehir büyük olumsuzluklara rağmen kalkınmayı başardı. Geçmişimizin geleceğimizi nasıl şekillendirdiğini ve Hiroşima halkının ruhunun nasıl daha iyi otomobiller oluşturmamıza yardımcı olduğunu keşfedin.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Genel Müdür – MAZDA Japonya

“HİROŞİMA RUHU, MÜKEMMELLİKTEN ASLA VAZGEÇMEMEKTİR. BAŞARIYA OLAN İNANCI KORUMAKTIR.”

Önemli başarılar:

Genel Müdür, Global Ürün Pazarlama Departmanı

Genel Müdür, Global Pazarlama Bölümü

Başkan Yardımcısı, Mazda Motor Europe GmbH

Global Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür

Zanaatkârlar

“Geleneksel zanaat becerilerinde olduğu gibi, göze çarpan bir otomobil yapmak beceriye ve hassasiyete dayalıdır.” Hirotaka Kanazawa

Zanaatkârlar

Zanaatkârlar

Mazda olarak, büyük ustalardan, Japonca adıyla “Takumi”lerden aldığımız mirasla gurur duyuyoruz. Bu miras yüzlerce yıllık bir geçmişe dayanıyor. Gerçek bir “Takumi” olarak sizi yalnızca A noktasından B noktasına götürebilen bir otomobilin fazla uzağa gidemeyeceğine inanıyoruz. Mühendislerimizin Mazda’ya en iyi inşâ kalitesini vermek için kılıç ustalarından neler öğrendiklerini görün.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

YönetİCİ Genel Müdür – MAZDA Japonya

“MÜKEMMEL BİR OTOMOBİL ÜRETMENİ YOLUNUN, SÜRÜCÜYLE OTOMOBİL ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ANLAMAKTAN GEÇTİĞİNİ İNANIYORUZ.”

Önemli başarılar:

Müdürü, Avrupa AR-GE Temsilcilik Ofisi

Genel Müdürü, Şasi Mühendisliği Departmanı

Genel Müdürü, Platform ve Program Yönetimi Bölümü

Araç Geliştirmeden Sorumlu Yönetici Genel Müdür

Zanaatkârlar Zanaatkârlar
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Mazda5'in koltuklarını geliştirirken Japon Karakuri bebeklerinden esinlendik. Bu bebekler, ellerine bir ağırlık yerleştirildiğinde ileriye doğru hareket ederek izleyenleri şaşırtır ve neşelendirirler. Aynı prensip koltuklarımız için de geçerli: Koltuklarımız, maksimum işlevsellikle minimum kuvveti şaşırtıcı ve çok yönlü bir şekilde bir araya getiriyor.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Program Müdürü – MAZDA Japonya

“MAZDA'YI SEVİYORUM, ÇÜNKÜ DÜŞÜNCELERİMİZİ ASLA SINIRLAMIYORUZ. SANIRIM BU DNA’MIZDA VAR.”

Önemli başarılar:

Mazda 626 Motor geliştirici

Yeni C-otomobil birleşik programı (Ford ve VOLVO ile) ekip personeli

1. Nesil Mazda3 Program Tanıtım Sorumlusu

2. Nesil Mazda5 Program Müdürü

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Kapı Gelİştİrme MühendİSİ – MAZDA Japonya

“MAZDA, OTOMOBİL TUTKUNLARIYLA DOLU BİR FİRMA. İŞİMİZ NE GİBİ ZORLUKLAR GETİRİRSE GETİRSİN, BİZİM İÇİN UĞRAŞMAYA DEĞER, ÇÜNKÜ OTOMOBİLLERİ SEVİYORUZ.”

Önemli başarılar:

1. Nesil Verisa (Japonya’ya özgü model) yan kapı mühendislik tasarımı

2. Nesil Mazda2 yan kapı mühendislik tasarımı

2. Nesil Mazda5 yan kapı mühendislik tasarımı

Mazda Dokunuşu

“Kapı böyle bir duygu uyandırıyorsa, otomobili yapan kişiler hakkında da birçok şey anlatır.” Hirotaka Takaya

Mazda Dokunuşu

Mazda Dokunuşu

Mazda Dokunuşu

En küçük detayları bile yakalamak için gösterdiğimiz çaba, en sıradışı şeylerden esinleniyor. Çünkü Mazda olarak biz işleri farklı şekilde yapıyoruz. Mühendislik sorunlarına daha iyi çözümler getirme ihtiyacımız, doğal olarak birçok tasarımı şaşırtıcı şekilde yenilikçi hale getiriyor. Geleneklerin, hayatı kolaylaştıran sürgülü kapı tasarımımıza nasıl ilham verdiğini görün.

Kenichirou Saruwatari Kenichirou Saruwatari

Kenichirou Saruwatari

Program Müdürü – MAZDA Japonya

“KİMSENİN AKLINA GELMEYEN YAKLAŞIMLAR BENİMSİYORUZ. BU, TASARIMCILARIMIZI VE MÜHENDİSLERİMİZİ HAREKETE GEÇİREN EN ÖNEMLİ UNSUR.”

Önemli başarılar:

Doğrudan enjeksiyon Benzinli/Dizel Motor geliştirme lideri Mazda

Mazda Kuzey Amerika güç aktarım organları Test Grubu Müdürü

Mazda “i-stop” geliştirme lideri

2. Nesil Mazda3 Program Müdürü

Mazda Dokunuşu Mazda Dokunuşu
Shigeo Mizuno Shigeo Mizuno

Shigeo Mizuno

Program Müdürü – MAZDA Japonya

“SPOR OTOMOBİLLERE OLAN SEVGİMİZ, ŞİRKETİN BAŞINDAKİ MÜHENDİSLERİMİZDEN KAYNAKLANIYOR.”

Önemli başarılar:

323, 323F ve MX-5 Motor/Şanzıman geliştirme

MZR 1.3 ve 1.5 motor ünitesi proje yöneticisi

2. Nesil Mazda2 Program Müdürü

Doğru Ağırlık

Doğru Ağırlık

Doğru Ağırlık

Mazda2, “gram stratejimizin” en somut örneğidir: Her bir parçayı teker teker ele aldık ve daha hafif hale getirmek için alışılmış düşünce biçimine meydan okuduk. Bir vida yalnızca birkaç gram olabilir. Ama binlerce parçanın birkaç gramlık ağırlığı toplamın artmasına yol açar. Daha kıvrak ve eğlenceli bir sürüş için Mazda2’nin her parçasını nasıl ölçtüğümüze bakın.

Doğru Ağırlık

“Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.” Shigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Performans Gelİştİrme MühendİSİ – MAZDA Japonya

“SADECE BİR ULAŞIM ŞEKLİ OLMAKTAN ÖTEYE GEÇEN OTOMOBİLLER ÜRETMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ.”

Önemli başarılar:

“Zanaatkârlık” gelişimi için insan mühendisliği analizi

Yeni FF platformu ambalaj düzenlemesi (ağırlıklı olarak sürüş pozisyonu)

“Touitsukan” gelişimi (Mazda5’ten bütün yeni araçlara)

Bisiklet Otomobiller

Bisiklet Otomobiller

“Bir bisikletçi hızlı bir başlangıç için pedalı mutlaka optimum noktaya getirir. Biz de motor pistonlarımızla aynı şeyi yapıyoruz.” Kenichirou Saruwatari

Bisiklet Otomobiller

i-stop teknolojimizi geliştirirken, bu teknolojinin sürüş deneyiminde engel oluşturmamak için olabildiğince hızlı ve kusursuz olması gerektiğini düşündük. Bu amaca ulaşmak için bisikletçilerden ilham aldık. Bu, motorların bisikletlerden neler öğrendiğini anlatan bir hikaye.

Dengeyi Koruma

Dengeyi Koruma

“Sürüş doğru hissi veriyorsa, otomobilin Mazda olduğunu anlarsınız.” Daisuke Umetsu

Dengeyi Koruma

Bütün bunların temelinde basit şeyler yatıyor: Bir anahtarın çevrilmesi, tekerleğin dönmesi veya bir otomobilin virajı alması gibi. Ancak bütün bunları en doğru şekilde duyumsamanızı sağlamak gerçekten zor bir iş. Mazda’yı yolcular ve sürücü kontrolü için daha konforlu hale nasıl getirdiğimizi görün.

Dengeyi Koruma Dengeyi Koruma
Takao Kijima Takao Kijima

Takao Kijima

Eskİ Program Müdürü MX-5 – MAZDA Japonya

“EĞLENCELİ BİR SÜRÜŞ DENEYİMİ, İSTEDİĞİNİZ GİBİ HAREKET EDEN BİR OTOMOBİLİN VERDİĞİ KEYİFLE ÖLÇÜLÜR.”

Önemli başarılar:

Mazda 787B Kontrol ve Stabilite geliştirme

3. Nesil RX-7 Program Müdürü

3. Nesil MX-5 Program Müdürü

At ve Binicisi

At ve Binicisi

At ve Binicisi

Jinba Ittai, Japonca'da “at ile binicisinin birlikteliği” demektir. Her bir Mazda MX-5'te yaptığımız mühendislik çalışmaları, tam olarak bu sinerjiden kaynak buluyor. Kontrollerin yeri, direksiyonun ağırlığı, şasinin dengesi... Mükemmel sürüş deneyimi oluşturmak için bütün bu elemanları incelikle işlemeye inanılmaz bir zaman ayırıyoruz.