Mazda3

50 yıl önce: Mazda, Rotary motorlu Cosmo'yu tanıttı

Temmuz 31, 2017
523 kez görüntülendi
seats

50 yıl önce bugün Mazda Rotary motorlu Mazda Cosmo Sport'u piyasaya sunduğunda,  otomobil tarihi için önemli bir andı. Zarif, şık ve iki kişilik olan araç, benzersiz bir teknolojiyle güçlendirilmiş eğlenceli sürüş araçlarının ve motor sporlarının bir mirası olan bu güne dek süren bir yeniliğin başlangıcını işaret ediyordu. 

1967'de Cosmo Sport, iki rotorlu bir motorla çalışan dünyanın ilk otomobili oldu. Japonya'nın dışında 110S olarak bilinen Mazda'nın ilk spor otomobili, Mazda RX-7 ve Mazda MX-5 gibi efsanevi modellerin ve hatta bugün Japon markasının ürettiği her aracın DNA’sıdır. Sadece 1,176 adet Cosmo üretilmiş olmasına rağmen Cosmo Sport, ağırlıklı olarak kamyon ve küçük otomobil üreticisi olan Mazda’nın, mühendislik ve tasarıma yönelik alışılmışa meydan okuyan, heyecan verici ve benzersiz bir markaya dönüşeceğine işaret eden çok önemli bir dönüm noktasıydı.

Cosmo Sport'un kaputu altındaki motorun gelişimi, şirketin meydan okuma ruhunu ve 50 yıl sonra hala görülen, asla teslim olmayan geleneğine bir örnektir. Mazda mühendisleri, Cosmo Sport prototiplerini piyasaya sürülmeden önce yüzbinlerce kilometre test ederek Rotary motorun ticari açıdan uygun hale getirilmesi için birçok engeli aştı. En büyük otomobil üreticilerinin de dahil olduğı düzinelerce şirket, Alman otomobil ve motosiklet üreticisi NSU ile yeni teknolojisini geliştirmek için lisans anlaşmaları imzalamış olsa da sadece bir tanesi başarılı oldu.

Mazda, rotorun çok daha büyük ve ağır pistonlu motorlara eşdeğer performans seviyeleri sunma potansiyelini kullandığından, neredeyse 2 milyon Rotary motorlu araç üretmeye devam ederek önemli bir yarış başarısı yakaladı. Örneğin, RX-7, 1980'lerde IMSA (Uluslararası Motor Sporları Birliği) etkinliklerinde kendi sınıfında egemendi. Mazda'nın pistteki en büyük başarısına 1991'de erişti: 710PS üreten 2,6 litrelik dört rotorlu Mazda 787B 24 Saat Le Mans'ı kazandı. Mazda 787B halen 24 saatlik dayanıklılık yarışını kazanan tek Rotary motorlu araç, Mazda ise Le Mans'ı kazanan tek Japon otomobil üreticisidir.

Yeni şeyler denemek ve acımasızca sınırları zorlamak Mazda ile eş anlamlıdır. MX-5'i doğuran Jinba Ittai (sürücü ve otomobilin bütünlüğü) felsefesi MX-5’i tüm zamanların en popüler roadster'ı yaparken aynı zamanda SKYACTIV Teknolojisini getirdi. Hafif ve sıra dışı olan Rotary motor gibi günümüzde Mazdalar’da bulunan SKYACTIV güç aktarma organları, platformlar, şasiler ve diğer teknoloji serileri, olağanüstü bir performans ve verim kombinasyonu elde eden mühendislik buluşlarının ürünlerindendir. Örneğin, SKYACTIV motorları, aşırı sıkıştırmanın dezavantajlarını gidermenin yanı sıra yakıt tüketimini ve emisyonları düşürürken sürüş keyfini arttırarak Mazda'yı rakiplerinden ayırır.

En çok izlenenler makaleler

Mazda'dan toplamda 4.500 TL değerinde destek

Ekim 13, 2016 | 1902126 kez görüntülendi

Mazda, Mazda3 ve CX-3 modellerinde uyguladığı kamp...

Mazda3'te SKYACTIV-D 1.5L dizel motor ve otomatik şanzıman keyfi

Ağustos 17, 2016 | 824245 kez görüntülendi

Mazda'nın Türkiye'de en çok satılan modeli Mazda3...

Mazda’dan takas indirimi ve kasko desteği

Nisan 26, 2016 | 259157 kez görüntülendi

Mazda Mayıs ayı sonuna kadar geçerli olacak kampan...

Mazda’dan iki ayrı kampanya

Ekim 28, 2014 | 81688 kez görüntülendi

Bazı meslek grupları için özel indirimler Mazda...